Verplaatsing Market Plaza

De eigenaar van Market Plaza Burgh-Haamstede B.V., bestaande uit supermarkt Albert Heijn, Etos en Gall & Gall (gevestigd aan Burghseweg 73 en Leliëndaleweg (ongenummerd) te Burgh-Haamstede), wil zijn bedrijf graag verplaatsen naar een locatie nabij de entree van Haamstede.
Lees verder

Verfraaien entrees

In de dorpsvisie is het verfraaien van de entrees van het dorp opgenomen. Doel is om de rotondes (inprikkers) naar de diverse kernen herkenbaar en zo mogelijk speels in te richten. Dit project hebben we voorzichtig opgestart. Er heeft afstemming plaatsgevonden met RWS over het herkenbaar inrichten van diverse bestaande en nog aan te leggen rotondes.
Lees verder

Verkeersmaatregelen Hogeweg

Nabij het Grand Hotel ter Duin aan de Hogeweg ligt een ‘plateau’ van klinkertjes, waar enkele omwonenden geluid- en trillinghinder van ondervinden. Bovendien wordt er volgens betrokkenen regelmatig te hard gereden.
Lees verder

Strategisch programma

Het strategisch programma voor de centra van Burgh en van Haamstede wordt een door bewoners, ondernemers en gemeente gezamenlijk gedragen plan voor de (herschikking van de) functieverdeling in de centra van Burgh en van Haamstede. Dit plan heeft invloed op de (ruimtelijke) keuzes die gemaakt moeten worden voor de dorpsas en de centra van Burgh en Haamstede.
Lees verder

Verkeersonderzoek

In het verlengde van de dorpsvisie hebben we Bureau Juust in 2019 gevraagd om aanvullend een verkeersonderzoek uit te voeren voor Burgh-Haamstede.
Lees verder

Landschappelijke en cultuurhistorische analyse

De uitvoering van de dorpsvisie leidt tot een aantal belangrijke inrichtingsopgaven. Met de cultuurhistorische en landschappelijke analyse willen we een gemeenschappelijk basis vastleggen, waarin de kernwaarden voor het geheel én per deelgebied zijn vastgelegd.
Lees verder